Hynek Alt je vizuální umělec pracující s médiem fotografie, které však postkonceptuálním způsobem analyzuje a zkoumá jeho možnosti a limity. Svá témata rozpracovává v prostorových instalacích, propojených jak s fotografií samotnou, tak i s videem a objektem.
Bez názvu (Ve vzduchu), Černobílé digitální výřezy, 27 obrázků v prezentaci, e-ink displej, pohled do výstavy - EXILE, Vienna, 2020
Alt tematizuje reprodukovatelnost a manipulovatelnost média, přičemž blízké mu je i zdůrazňování fyzické podstaty fotografie, kterou máme tendenci vnímat pouze jako nemateriální obraz. Vznikají tak specifické prostorové fotografické objekty. Autor svými díly dekonstruuje automatismus našeho pobývání v současném světě a přináší na světlo skryté sítě a infrastruktury, ať už ty vedené pod povrchem města, nebo třeba jen existující v našich hlavách. Neživé entity se často ocitají v aktivní roli v síti vztahů mezi nimi a člověkem. Alt je v neposlední řadě etablovaným pedagogem na pražských uměleckých školách. Mnoho let tvořil umělecké duo s Aleksandrou Vajd, se kterou v letech 2008–2016 vedl ateliér fotografie na UMPRUM v Praze. Od roku 2017 vede fotografický ateliér na pražské FAMU, kterou sám v minulosti vystudoval.
Stranger, CGI, digitální fotografie, termální papír, pohled do výstavy - EXILE, Vienna, 2024
Small Talks With Fire, 4K UHD video, 45′44″, smyčka, asynchronní audio 19′12″, ve spolupráci s Ivetou Schovancovou, pohled do výstavy - Berlínskej Model, Prague, 2023
Small Talks With Fire, 4K UHD video, 45′44″, smyčka, asynchronní audio 19′12″, ve spolupráci s Ivetou Schovancovou, 2023
Small Talks With Fire, 4K UHD video, 45′44″, smyčka, asynchronní audio 19′12″, ve spolupráci s Ivetou Schovancovou, 2023
Afterburn, 40 x 60 cm, digitální fotografie, ve spolupráci s Ivetou Schovancovou, Pohled do výstavy - Berlínskej Model, Praha, 2023
Afterburn, 100 x 133 cm, digitální fotografie, ve spolupráci s Ivetou Schovancovou, Pohled do výstavy - Berlínskej Model, Praha, 2023
Bez názvu (Dnes), 63 x 47 cm (formát Berliner), 3000 kusů, Tisk MAFRA, 2018
Bez názvu (Infrastruktury&Pláž), 150 x 200 cm, Digitání oboustranný UV tisk, BBS papír, 2017-2020
Bez názvu (Infrastruktury&Pláž), 150 x 200 cm, Digitání oboustranný UV tisk, BBS papír, 2017-2020
Bez názvu (Infrastruktury&Pláž), 150 x 200 cm, Digitání oboustranný UV tisk, BBS papír, 2017-2020
Bez názvu (Infrastruktury&Pláž), 150 x 200 cm, Digitání oboustranný UV tisk, BBS papír, 2017-2020
Bez názvu (Spejbl, ketamin), CGI animace s využitím technologie Motion Capture, 69’’, Loutku Spejbla vyřezal v roce 1920 Karel Nosek podle návrhu Josefa Skupy. Reprodukce loutky se svolením Archivu města Plzně. foto Max Vajt, Pohled do výstavy - NoD, Praha, 2020
Bez názvu (Spejbl, ketamin), CGI animace s využitím technologie Motion Capture, 69’’, Loutku Spejbla vyřezal v roce 1920 Karel Nosek podle návrhu Josefa Skupy. Reprodukce loutky se svolením Archivu města Plzně, 2020
Bez názvu (Sklad), 45 x 60 cm, digitální fotografie, Pohled do výstavy - NoD, Praha, 2017
Bez názvu (Sklad), 45 x 60 cm, digitální fotografie, Pohled do výstavy - NoD, Praha, 2017
Bez názvu (Sklad), 45 x 60 cm, digitální fotografie, 2017
Bez názvu (Sklad), 45 x 60 cm, digitální fotografie, 2017
Bez názvu (Olej), 60 x 90 cm, digitální fotografie, 2014
Bez názvu (židle), 90 x 180 cm, digitální fotografie, 2014
Bez názvu (Pera a tužky), 60 x 40 cm, digitální fotografie, 2014
Hynek Alt je vizuální umělec pracující s médiem fotografie, které však postkonceptuálním způsobem analyzuje a zkoumá jeho možnosti a limity. Svá témata rozpracovává v prostorových instalacích, propojených jak s fotografií samotnou, tak i s videem a objektem.
Bez názvu (Ve vzduchu), Černobílé digitální výřezy, 27 obrázků v prezentaci, e-ink displej, pohled do výstavy - EXILE, Vienna, 2020
Alt tematizuje reprodukovatelnost a manipulovatelnost média, přičemž blízké mu je i zdůrazňování fyzické podstaty fotografie, kterou máme tendenci vnímat pouze jako nemateriální obraz. Vznikají tak specifické prostorové fotografické objekty. Autor svými díly dekonstruuje automatismus našeho pobývání v současném světě a přináší na světlo skryté sítě a infrastruktury, ať už ty vedené pod povrchem města, nebo třeba jen existující v našich hlavách. Neživé entity se často ocitají v aktivní roli v síti vztahů mezi nimi a člověkem. Alt je v neposlední řadě etablovaným pedagogem na pražských uměleckých školách. Mnoho let tvořil umělecké duo s Aleksandrou Vajd, se kterou v letech 2008–2016 vedl ateliér fotografie na UMPRUM v Praze. Od roku 2017 vede fotografický ateliér na pražské FAMU, kterou sám v minulosti vystudoval.
Stranger, CGI, digitální fotografie, termální papír, pohled do výstavy - EXILE, Vienna, 2024
Small Talks With Fire, 4K UHD video, 45′44″, smyčka, asynchronní audio 19′12″, ve spolupráci s Ivetou Schovancovou, pohled do výstavy - Berlínskej Model, Prague, 2023
Small Talks With Fire, 4K UHD video, 45′44″, smyčka, asynchronní audio 19′12″, ve spolupráci s Ivetou Schovancovou, 2023
Small Talks With Fire, 4K UHD video, 45′44″, smyčka, asynchronní audio 19′12″, ve spolupráci s Ivetou Schovancovou, 2023
Afterburn, 40 x 60 cm, digitální fotografie, ve spolupráci s Ivetou Schovancovou, Pohled do výstavy - Berlínskej Model, Praha, 2023
Afterburn, 100 x 133 cm, digitální fotografie, ve spolupráci s Ivetou Schovancovou, Pohled do výstavy - Berlínskej Model, Praha, 2023
Bez názvu (Dnes), 63 x 47 cm (formát Berliner), 3000 kusů, Tisk MAFRA, 2018
Bez názvu (Infrastruktury&Pláž), 150 x 200 cm, Digitání oboustranný UV tisk, BBS papír, 2017-2020
Bez názvu (Infrastruktury&Pláž), 150 x 200 cm, Digitání oboustranný UV tisk, BBS papír, 2017-2020
Bez názvu (Infrastruktury&Pláž), 150 x 200 cm, Digitání oboustranný UV tisk, BBS papír, 2017-2020
Bez názvu (Infrastruktury&Pláž), 150 x 200 cm, Digitání oboustranný UV tisk, BBS papír, 2017-2020
Bez názvu (Spejbl, ketamin), CGI animace s využitím technologie Motion Capture, 69’’, Loutku Spejbla vyřezal v roce 1920 Karel Nosek podle návrhu Josefa Skupy. Reprodukce loutky se svolením Archivu města Plzně. foto Max Vajt, Pohled do výstavy - NoD, Praha, 2020
Bez názvu (Spejbl, ketamin), CGI animace s využitím technologie Motion Capture, 69’’, Loutku Spejbla vyřezal v roce 1920 Karel Nosek podle návrhu Josefa Skupy. Reprodukce loutky se svolením Archivu města Plzně, 2020
Bez názvu (Sklad), 45 x 60 cm, digitální fotografie, Pohled do výstavy - NoD, Praha, 2017
Bez názvu (Sklad), 45 x 60 cm, digitální fotografie, Pohled do výstavy - NoD, Praha, 2017
Bez názvu (Sklad), 45 x 60 cm, digitální fotografie, 2017
Bez názvu (Sklad), 45 x 60 cm, digitální fotografie, 2017
Bez názvu (Olej), 60 x 90 cm, digitální fotografie, 2014
Bez názvu (židle), 90 x 180 cm, digitální fotografie, 2014
Bez názvu (Pera a tužky), 60 x 40 cm, digitální fotografie, 2014
© 2024 Superpositions.cz
Design: publikum.design
© 2024 Superpositions.cz
Design: publikum.design
Odebírejte novinky
Odebírejte novinky
Neváhejte nás kontaktovat na:
hello@superpositions.cz
+420 608 438 723
Superpositions
Antonín Jirát,
Na Ovčinách 970/4,
Praha, 170 00
Česká republika
IČO: 01168711
Neváhejte nás kontaktovat na:
hello@superpositions.cz
+420 608 438 723
Superpositions
Antonín Jirát,
Na Ovčinách 970/4,
Praha, 170 00
Česká republika
IČO: 01168711